Mafia II: dojmy z hry
Tento rok je na pokračovanie úspešných hier celkom štedrý, po hre Starcraft 2 tento týždeň vyšlo pokračovanie ďalšej legendy, a to Mafia II. Na rozdiel od nového Starcraftu však toto pokračovanie u mňa nevyvolalo žiadny wow efekt, skôr naopak mierne sklamanie.
Prvé, čo si na hre všimnete je, že ide o konzolový port, prezradí to už úvodné hlásenie “Press any key or button to continue”. A konzolové porty ničia hrania na PC, najmä svojou nízkou až žiadnou optimalizáciou a týmto problémom trpí aj Mafia II. Nepochopiteľné pre mňa napríklad je, ako môže bežať hra pri rovnakom fps na najnižších aj najvyšších detailoch (v rámci jedného rozlíšenia). Trochu mi to pripomína Star Wars: Force Unleashed, ktorá išla na 15 fps na 800x600xLow aj na 1680x1050xHigh a umúdrila sa až po aplikácií patchu. V Mafii II máte na rozdiel od ostatných konzolových portov viac nastavení a môžete si pomer vizuálny zážitok / výkon vyladiť, pri ladení fyziky však budeme musieť použiť cestu odmazávania súborov.
Prvé, čo si pri hraní všimnete, je tuhé a trochu neprirodzené ovládania. Predpokladám, že aj to je pozostatok z konzoly, kde je ovládanie prispôsobené na tie konzolové analógové páčky a na klávesnici to má úplne iné správanie. Mne to dosť vadilo najmä preto, že väčšinu hry strávite jazdou na aute po meste, väčšinou sa jedná o nudné presúvanie sa z miesta na miesto, nie je to síce až taká otrava ako nekonečné jazdenie na koni v Assasins Creed, ale je to nuda. Mesto Empire Bay síce pod snehom a hlavne za nočného svetla vyzerá naozaj dobre, po chvíli vás ale prestane baviť kochať sa okolím, veď hra nemá byť o tom.
Pri ovládaní hlavného hrdinu mimo auta nájdete dve novinky, systém krytia sa za prekážky a pästné súboje. Krytie je vymyslené celkom obstojne a robí súboje zaujímavejším a trochu aj jednoduchším, nedokázal som si však zvyknúť na jeho ovládanie. Na rozdiel od takého Rainbow Six: Vegas, kde krytie znamená držanie pravého tlačidla je to v Mafii II vyriešené stlačením ctrl. Túto klávesu musíte stlačiť keď sa chcete kryť ale musíte ju stlačiť znova, keď chcete krytie opustiť a napríklad bežať na iné miesto, zdá sa mi to po návykoch z iných hier neprirodzené a otravné.
Pästné súboje sú vyriešené zaujímavo, máte možnosť nie len udierať ale sa aj kryť a robiť rýchle protiútoky, tejto oblasti je však venovaná až príliš veľká časť hry. Aj vďaka tomu ma Mafia II začala po pár kapitolách nudiť a úplne ma dorazila kapitola vo väzení, v ktorej som okrem pästných súbojov, chodenia po chodbách a dvore len znudene pozeral na zdĺhavé animácie.
Príbeh sa neskôr trochu zrýchli ale aj tak je na môj vkus pomalý a nudný, dobre spracované sú však bojové pasáže. Nie je ich ale veľa. Z Mafie II mám teda zmiešané pocity, som viac sklamaný ako nadšený. Každopádne ale stojí za vyskúšanie, veď Call of Duty: Black Ops vyjde až na jeseň a keď ste už Starcraft 2 prešli, treba niečim zabiť čas.