Igor Kulman

Prvé dojmy z IPO48

· Igor Kulman

Včera večere začala zaujímavá akcia s názvom IPO48 Prague, zameraná na startupy. Jej cieľom je spojiť ľudí s nápadmi s vývojármi a za 48 hodín vyvinúť funkčnú aplikáciu. Víťazné projekty budú bohato odmenené (čo inšpirovalo k účasti aj ľudí mimo SK/CZ) a každý projekt má počas vývoja k dispozícií mentorov domácich aj zahraničných mentorov.

Celá akcia prebieha v areáli CEVRO inštitútu na Jugmannovej ulici. Na IPO48 sa predstavilo skoro 50 projektov, každý mal na predstavenie presne 90 sekúnd, prípadne nejaký čas najviac na uvedenie, koho do svojho projektu hľadá. Hoci sa našiel aj človek s vetou “Quite frankly I am not looking for anyone”, ktorá dostala veľký potlesk. Problémom viacerých projektov bolo, že ich autori nedokázali vysvetliť ich základnú myšlienku, po uplynutí 90 sekúnd som bol zmätený a nevedel som o čo ide. Najmä po poslednej prezentácií staršieho pána, ktorý nehovoril anglicky len ukazoval obrázky a na tabuľu napísal Twitter sucks. Keď som sa s ním potom bavil osobne, taktiež som nepochopil, čo vlastne chce vytvoriť. Ďalším problémom bolo nedostatočné overenie situácie na trhu, keď niektoré projekty prišli s nápadmi, ktoré už existujú a bežia, ale oni o nich nevedeli.

Väčšina projektov sa niesla v znamení mobilných aplikácií a sociálnych sieti, pripadalo mi to až ako prehnaná snaha napchať Facebook úplne všade a všetko robiť pre smartphony, aj keď sa to do nich vôbec nehodí webová aplikácia by bola výrazne použiteľnejšia. Od toho sa odvíjal aj dopyt po vývojároch pre rôzne technológie, pre mňa ako .NET vývojára boli perspektívne len projekty HitoryGraph a Bringsome, ani jeden ma však nijak výrazne nezaujal. Zaujali ma však nasledujúce projekty.

ChilliCurrent

ChilliCurrent vychádza z poznatku, že existuje obrovské množstvo ľudí, ktorý sa väčšinu svojho času nudia. Nápadom preto bolo ponúknuť im každý deň nejaký tip, čo robiť. Ako príklad bol uvádzaný tip nasaďte si oranžovú čiapku a choďte do parku, kde stretnete ďalších ľudí s oranžovou čiapkou. Projekt však nemal veľmi dobre vymyslený biznis plán a trval na iPhone aplikáciu, hoci by som si možno ChilliCurrent vedel predstaviť aj ako klasickú webovú stránku alebo možno Facebook aplikáciu.

GPS Social Game

Predstavte si, že sedíte v električke a zrazu vám príde správa v znení John je od vás vzdialený 1 km, nájdite ho a zabite ho. Vašou úlohou je podľa GPS daného hráča nájsť. Celkom zaujímavá myšlienka, najme ak by súboj s protivníkom bol taktiež nejaká hra.

DrinkQuest

Cieľom tejto aplikácie je poskytnúť ľudom rôzne úlohy na oživenie ich nudnej alkoholickej rutiny. DrinkQuest vám na večer vyberie zopár podnikov, v každom určí koľko a čoho máte vypiť a ak sa v danom podniku stretneme s nejakým iným “tímom” používajúcim túto aplikáciu, môžete proti sebe súťažiť (obdoba súťaží medzi jednotlivými stolmi v Pilsner Pube). Ak by sa táto aplikácia ujala, biznis model by bol jasný, zahrnúť len podniky, ktoré si za to zaplatia.

Where2Pee

Asi najužitočnejšia aplikácia z prezentovaných, ktorá vám v čase núdze nájde najbližšiu toaletu. Takúto aplikáciu by som používal. Zaujímavé by mohlo byť jej použitie spolu s aplikáciou DrinkQuest pri presunoch medzi podnikmi.

21 Days

Ďalšia užitočná aplikácia, ktorej cieľom je podporovať vás v cieľoch, ktoré si stanovíte. Môže isť o ciele ako schudnúť, pravidelne cvičiť a pod. Keďže k tomuto nápadu, rovnako ako k väčšine nápadov, nemal nikto žiadnu otázku, položil autor jednu sám sebe. Názov aplikácie je 21 dní preto, pretože 21 dní je vraj minimálny počet dní, ktoré musíte vykonávať nejakú akciu, aby ste sa s ňou zžili.

IdealSpermSearch

Zaujímavý nápad na aplikáciu pre ženy, ktoré chcú mať deti, ale nechcú partnera. Keď žena uvidí na ulici muža svojich snov, sfotí ho, aplikácia podľa jeho fotky prehľadá spermbanky a zistí, či je jeho vzorka k dispozícií. Do ďalšieho kola nakoniec postúpilo 20 nápadov, sformovali sa tímy a začala implementácia.

Prezentácie a vyhlásenie výsledkov bude v nedeľu večeru.