Skúsenosti s reklamáciou Amazon Kindle
Ak uvažujete o kúpe čítačky Amazon Kindle z amerického alebo nemeckého Amazonu, možno vás napadla otázka, ako riešiť prípadnú reklamáciu. Možno vás táto otázka dokonca od kúpy odradila. Reklamácia v americkom ani nemeckom Amazone nie je žiadny problém, mám s tým už skúsenosť.
Reklamácia u amerického Amazonu
Pred asi 3 týždňami sa mi po vyše 2 rokoch používania pokazil môj Amazon Kindle 3 zakúpený v americkom Amazone ešte v časoch, keď za objednávky pod 150 € nebolo nutné platiť žiadne clo ani DPH. Pokazil sa mu displej, cez ktorý sa objavili vertikálne a horizontálne čiary a text sa nedal vôbec čítať.
Kontaktoval som Amazon prostredníctvom webu. Vo úvodnom formulári s výberom chyby bolo možné zvoliť presne môj problém s displejom, asi ide o častú chybu. Z možností kontaktu prostredníctvom emailu, telefónu a chatu som si zvolil možnosť chatu. V chate s pracovníkom Amazonu som poskytol fotku problému, uznal to ako chybu zariadenia. Problém však bol, že na Kindle je záruka len 1 rok, takže som na reklamáciu už nemal nárok. Ponúkol mi však “refurbished” Kindle 4 za nižšiu cenu. Vzhľadom na aktuálne limity pre clo a DPH som sa však rozhodol pre nákup nového Kindle 5 z nemeckého Amazonu.
Reklamácia u nemeckého Amazonu
Nový Kindle 5 som si objednal z nemeckého Amazonu v akcii za 59 € (normálna cena je 79 €). Výhodou nemeckého Amazonu je, že pri zásielkach v rámci EU nie je potrebné platiť clo ani DPH. Problém s objednávkou Kindle 5 v nemeckom Amazone však je, že ho zasielajú len na nemeckú adresu. Na českú ani slovenskú adresu vám ho nezašlú. Využil som preto službu Mailboxde. Vďaka tejto službe získate virtuálnu nemeckú adresu, na ktorú si necháte zásielku zaslať. Keď zásielka dorazí, ste o tom informovaný a necháte si za malý poplatok zásielku preposlať na vašu skutočnú adresu v ČR alebo SR.
Prečo však píšem v súvislosti s nemeckým Amazonom o reklamácií? Pretože nový Kindle 5 sa mi pokazil hneď prvý deň po príchode. Rovnaká závada displeja.
Keďže na komunikáciu v nemčine sa necítim, kontaktoval som so svojím problémom americký Amazon. Tam ma odkázali na nemecký Amazon, pretože objednávka bola vykonaná u neho.
Keďže kontakt pomocou chatu funguje len v pracovné hodiny, nebol už dostupný. Napísal som teda email v angličtine vysvetľujúci môj problém a priložil fotku. Na druhý deň mi prišla odpoveď, že mám zavolať na uvedené nemecké telefónne číslo a dovolám sa na support hovoriaci anglicky. Vykonávať medzištátne hovory sa mi však veľmi nechcelo, skúsil som teda chat.
V chate mi pracovník Amazonu povedal, že nerozpráva anglicky, že mám zanechať svoj email a číslo objednávky a niekto od nich hovoriaci anglicky ma bude kontaktovať. Na ďalší deň mi volal Brit z nemeckého Amazonu a uznal moju reklamáciu. Bol však trochu zmätený, kam mi má nový Kindle zaslať, keďže v profile mám uvedené tri adresy (slovenskú, českú a nemeckú Mailboxde).
Nový Kindle som chcel zaslať na českú adresu. Ako som spomínal, nemecký Amazon na české adresy Kindle nezasiela, musela byť reklamácia riešená cez americký Amazon. Našťastie to všetko vybavil za mňa, bol však potrebný ďalší upresňujúci telefonát.
Nový Kindle 5 mi dorazil z Ameriky za 3 dni, čo je väčšia rýchlosť ako doručovanie zásielok Českou poštou po Prahe
Záver
Reklamácia u amerického ani nemeckého Amazonu nie je problém, nebojte sa jej. Vôbec by vás nemala odradiť od nákupu. Pre nákupy v Nemecku môžete využiť službu Mailboxde.