Starcraft 2: prvé dojmy z hrania
Po vyše desiatich rokoch sme sa konečne dočkali, Blizzard uviedol pokračovanie slávnej hry Starcraft. Starcraft 2: Wings of Liberty som začal hrať hneď deň po uvedení, prešiel zatiaľ asi štvrtinu kampane a prinášam vám svoje dojmy z tejto hry.
Ako je už pri hrách od firmy Blizzard zvykom, aj táto hra má nízke hardvérové nároky. Podľa oficiálnych požiadaviek ju spustíte aj na starom stroji s 2 GHz jednojadrovým procesorom, 1 GB RAM a a Geforce 6600 GT / Radeon 9800 Pro. Celkom by som tomu veril, keďze na mojom priemernom stroji s Athlon64 X2 3600+, 4 GB RAM a Geforce 9800GT ide hra pri rozlíšení 1680x1050 a maximálnych detailoch úplne plynulo. Rozdiely medzi minimálnym a maximálnym nastavením sú jasne viditeľné, grafika je však celkovo príjemná a kvalitná, najmä na fakt, že sa jedná o strategickú hru. Privítal by som však vyšší antialiasing a detailnejšie modely jednotiek pri maximálnom priblížení, ako to bolo v hre World in Conflict. Pozitívom je však jednoznačne použitie Havok fyziky.
Keď som pred časom skúšal beta verziu, ktorá obsahovala len multiplayer, veľmi ma to nebavilo, veril som však, že plná verzia príde so zaujímavou kampaňou, ktorá udrží moju pozornosť, a to sa aj stalo. Starcraft 2: Wings of Liberty obsahuje iba kampaň za Terannov, kampane za iné rasy vyjdu neskôr. Terranská kampaň má 26 misií, misie sú zaujímave a nezačnú vás len tak nudiť. Jednotlivé misie sú silno naviazané na príbeh kampane, nie je to žiadna nuda na štýl, postav základňu, postav jednotky, znič nepriateľa stále dookola.
Ako pozitívum hodnotím, že hráč nemá hneď od začiatku k dispozícií všetky jednotky ale dostáva ich postupne počas jednotlivých misií, je tak jednoduchšie sa medzi jednotkami zorientovať a zistiť ich ideálne využitie. Medzi terranskými jednotkami nájdete klasiku v podobe mariňákov alebo tankov, u Zergov zerlingov a hydralisk, u Protosov zealotov … Jednotky a budovy sú v podstate rovnaké ako si pamätám z pôvodného Starcraftu, pribudlo však aj niekoľko nových jednotiek. V prvých misiách som sa s nimi ešte nestretol, ale boli v bete, tak budú určite
Trochu sklamaním je hra za hrdinov. V čase, keď väčšina stratégií prešla z konceptu RTS na RPS (napríklad Warcraft 3 od Blizzadu) som čakal, že aj v Starcraft 2 budem okrem jednotiek ovládať aj hrdinov, nestalo sa tak. Síce v prvú misiu začínate s hlavným hrdinom a pár mariňákmi, v ďalších misiách už žiadneho hrdinu neovládate.
Hrdinu však ovládate na vesmírnej lodi, z ktorej na misie vylietate. Na lodi sú štyri miestnosti, a to mostík, kantína, laboratórium a zbrojovňa. Za každú misiu dostanete určitý počet kreditov ako odmenu, tieto kredity potom môžete utratiť v zbrojovni za upgrady pre vaše jednotky a budovy. Pri jednotkách nečakajte žiadne špeciálne schopnosti ako vo Warcraft 3, Starcraft 2 sa drží konceptu pôvodného Stracraftu, teda žiadne špeciálne schopnosti, len dva pasívne upgrady na každú jednotku.
V laboratóriu môžete za artefakty získané na jednotlivých misiách vyvíjať nové technológie na boj proti Zergom a Protosom. Všetky technológie sú prezentované vždy v pároch, jedna ofenzívna a jedna defenzívna a môžete si vybrať vždy len jednu. Z mostíka ovládate svoj postup a volíte jednotlivé misie, hra ponúka čiastočnú voľnosť a poradie misií si čiastočne volíte sami. Celkovo ide o zaujímavý koncept.
Ak by som to mal zhrnúť, Starcraft 2 je zaujímavá hra, ktorá je dôstojným pokračovaním legendy. V Blizzarde ukázali, že hry ešte stále robiť vedia a po prejdení Starcraft 2: Wings of Liberty sa môžete tešiť na ďalšie dve kampane, ktorá vám skrátia čakanie na Diablo 3.