Recenzia: Battlefield 3
Tento týždeň vyšlo dlho očakávané pokračovanie hernej série Battlefield. EA si od Battlefield 3 sľubuje veľké úspechy a prekonanie Modern Warfare série, splňuje však nový Battlefield očakávania hráčov?
Hlavný príbeh hry sa odohráva v roku 2014 na hraniciach Iránu a Iraku. Úlohou jednotky seržanta Blackburna je nájsť stratenú jednotku hľadajúcu chemické zbrane na území kontrolovanom PLR. Celý príbeh sa však skomplikuje, až sa nakoniec ocitnete vo vlaku v New Yorku hľadajúc atómovú bombu.
Tvorcovia Battlefield 3 sa značne inšpirovali sériou Call of Duty: Modern Warfare, čo je len a len dobre. Kampaň je tak oproti Battlefield Bad Company 2 oveľa rozmanitejšia, zaujímavejšia a neobsahuje už konečne žiadne rušiace ingame videá, ktoré mi na Bad Company 2 vadili.
Asi najvýraznejšou inšpiráciou je hra za viacero postáv v priebehu kampane, v ktorej si zahráte nielen za spomínaného seržanta Blackburna z US Marines Corps, ale aj poručíčku Hawkings (F/A 18 NFO), seržanta Millera (M1 Abrams) a Dimitriho Mayakovskeho (GRA). Práve táto rozmanitosť postáv dokáže udržať vašu pozornosť počas nudnej kampane.
Pri hre za poručíčku Hawkings síce nemôžete F/A 18 ovládať ako pilot, ovládate len zbrane, ale aj tak je to príjemná zmena oproti hre za pozemné jednotky. Ničenie pozemných cieľov trochu pripomína misiu v AC-130 z Modern Warfare, boj s nepriateľskými Migmi je však novinka. Ako seržant Abrams máte svoj M1 Abrams plne pod kontrolou a pri frázach ako heat a sabot si možno zaspomínate na starý dobrý Flashpoint.
Celá kampaň je mimochodom prezentovaná z pohľadu seržanta Blackburna, ktorý si na výsluchu spomína na jednotlivé misie, teda viac ako inšpirácia hrou Call of Duty: Black Ops a je aj na dnešné hry veľmi krátka. Celú hru môžete odohrať za jedno popoludnie.
Po grafickej stránke je na tom Battlefield 3 veľmi dobre a nie je problém s hraním ani na zostavách zodpovedajúcim len minimálnym požiadavkám, ako je tá moja. Príjemným doplnkom je aj možnosť deštrukcie herného prostredia. Čo však hre musím vytknúť sú chyby. Zaznamenal som problém so zvukom. Zvuk pri videách nebol synchronizovaný s obrazom a počas hry sa často opakoval (zdvojenie slov a zvukov). Myslel som si, že to je spôsobené mojou slabou zostavou, rovnaký problém však zaznamenali aj hráči s výkonnejšími zostavami, rovnako ako záverečný boj s neviditeľným nepriateľom (postava Solomona sa mi vôbec nevykresľovala a vyzeralo to ako boj s duchom).
Ak by som to mal zhrnúť, tak Battlefield 3 je síce výrazne lepšia hra ako Battlefield Bad Company 2, moje očakávania však nesplnila. Z môjho pohľadu neprekonala ani prvý Modern Warfare. Jednoducho jej chýba to, čo by hráča vtiahlo do deja a nepustilo; atmosféra. Atmosféra je prvok, ktorý dobrá grafika, riadenie tanku ani možnosť deštrukcie prostredia v takejto hre nenahradia.